Välkommen till din nya favoritblogg!

Armhävningsutmaning börjar nu!

Tryck på play. Känn inspirationen flöda. Låt bli att bli irriterad på att det inte är millimeterrätt djup på varje armhävning. Säg istället högt till dig själv att det här med att vara stark i armhävningar är en himla kul grej och signa upp dig för min armhävningsutmnaing!

 

Förr i tiden, när jag var vältränad kunde jag göra hyfsat många armhävningar på tå i rask följd. Typ 50. Men det var längesen. Gah, om det är något som jag verkligen har svårt för sedan den högt älskade miniatyren formade om min kropp inifrån så är det armhävningar.

(Armhävningspaus)

Okej. Nu klarar jag tio på tå. Tio liksom. Hey – man kan säga att jag har ett fint förbättringsläge!

Armhävningar är en sån där klassiskt kul grej att vara stark och bra i. Man kör sitt pass på gymet, varvar övningar och så kommer man till armhävningarna. Laddar. Tar sats. Och kör med vad det känns som allas ögon på sig (man utgår ju som bekant från sig själv). Det kanske bara är jag men jag sneglar alltid på den som gör armhävningar. Håller lite koll på form och ungefärligt antal sådär. Tjejer som snurrar runt mellan 20 och 30 anser jag som starka. Det finns tester för ålder och antal som berättar om styrkenivå från ”utmärkt” till ”behöver förbättras” men de testerna tycker att tjejer ska testas med knäna i golvet när man gör armhävningar. Som om! Skitsnack säger jag och låter därför bli att länka till sånt. Tro mig – vi kan absolut göra och bli starka i armhävningar i korrekt utförande med tårna i och kroppen rak.

Man blir bra på det man tränar och det går fort att bli bra på armhävningar. Därför kör vi nu armhävningsutmaning gott folk! Det är måndag. Världens bästa dag att börja på. Idag gör du ett maxtest av armhävningar på tå, berätta att du är med i kommentarsfältet. Jag kommer sedan visa schemat för hur vi ska träna armhävningar varje vecka med start imorgon. * Jag tänker mig att vi kör i typ fyra-fem veckor och blir sjukt starka, slår rekord och spräcker drömgränser. Tidsåtgång? Typ 10-15 minuter några gånger i veckan. Tid som du har. Garanterat!

(Jag kommer utgå från program om hur man blir stark i armhävningar som finns på nätet, det handlar här alltså om grejen att vi gör utmaningen tillsammans. Jag är bara sambandscentral, inte upphovskvinna.)
 

Magiska träningshelger!
Klicka nedan för att se vilka bokningsbara träningshelger & events som finns just nu!