Välkommen till din nya favoritblogg!

Outdoor Boost + Islandshäst, fjällretreat 2-4/10 2020 – FULLBOKAT!

Jag vill ge dig varma skratt, nya rörelsemönster, en energiboost och ett avbräck från vardagen. På mitt slags fjällretreat får du pausa,  återhämta, stärka upp samt tänka klart tankarna.  – Vad vill du nu? Vad ger dig kraft? Utöver vandring och mjuk rörlighetsträning får du uppleva baksidan av Åreskutan på  Islandshäst!

CHECKA UT från sociala medier och outdoorboosta dig i Åre under en långhelg, 2-4 oktober! FULLBOKAT

  • Vandring
  • Reflektion
  • Turridning på Islandshäst på fjällsidan 2,5 h
  • Mjuk styrketräning/rörlighetsträning
  • Yinoga
  • Två duktiga coacher: Fysioterapeut & PT Cecilia Kalla och träningsinstruktör / fjällvana Erika Mikaelsson är ledarna denna helgen. Arrangerar, projektleder och med på ett hörn är jag Sofia Bursjöö. 

Fjällvistelse med 100% boost för själen och med tid till att låta tankar landa!

  • Naturen som arena. Vandring runt Åres vackra natur. Fjälluften ger kraft.
  • Styrketräning och rörlighet. Mjukt och stabiliserande – för en vardagsstark kropp i alla situationer.
  • Turridning på Islandshästar på baksidan av Åreskutan
  • Fjälltopp ger pulstopp och milsvid utsikt, sedan landar  du mjukt på yogamatta i yinposition.
  • Rödvin och skratt. Paus och energi.
  • Individuella reflektionsövningar som ger dig svar inifrån och startar din kreativitet.
  • Boende i välutrustat skilodge i Åre Sadeln. Max 12 platser. Del i dubbelrum*, allt på plats ingår.

FÖR VEM?

Resan är för kvinnor. Man kan resa på egen hand eller med vän, bekant eller släkt. Ungefär hälften som reser till Åre på mina resor åker på egen hand utan sällskap – och får fina nya vänner och bekantskaper.

Träningen: Denna helg passar de allra flesta då vi håller ett lugnt tempo. Du ska klara att promenera utomhus i skiftande terräng i 2-3 h, utöver det finns inga krav på förkunskaper. Jag har haft med vältränade energiknippen som vill pausa vardagen och kvinnor sjukskrivna för utmattning, damer som vill upptäcka något nytt, systrar som vill göra något minnesvärt tillsammans. Man kan resa ensam eller med vän/arbetskamrat/familjemedlem.

Ridningen: Du ska ha ridit förut och känna dig hyfsat trygg eller åtminstone inte rädd att sitta på hästryggen. Du behöver inte vara aktiv ryttare, du kan således ha ”varit hässtjej i din ungdom”, det är helt okej. Guiden anpassar efter oss!

Fråga mig gärna om du har funderingar! sofia @ sofiabursjoo.se  // 0723062618

Vi fyller helgen med energigivande aktiviteter med mycket tid utomhus. God mat lagas tillsammans och äts både runt lägereld och inne i stearinljusens sken. Hela helgen är anpassad efter nattågets tider, att resa hit hållbart och snällt mot miljön är enkelt.

Deltagaren Susanna:

Outdoorboost bjöd på en helg med fjälluft där pausknappen var nedtryckt från start till slut. Ett perfekt upplägg med träning, natur, samt god mat och dryck – iklädd underställ. Lämnade helgen med ett stort leende, ny energi och tacksamhet. Sofia välkomnade med värme och inspiration. Deltagarna bjöd på sig själva och skrattkontot fick en härlig påfyllning. Det här gör jag gärna om!

Outdoor Boost + islandshäst Innehåll:

Dagsaktiviteterna kan komma att flyttas runt beroende på väder! 

1/10 Torsdag – vill du kan du anlända redan under torsdagen, välj då det alternativet i anmälan (350 kr tillägg)

2/10 Fredag

  • Du hämtas med bil på Åre tågstation, körs till boende i Sadeln (Sofia, Cecilia)
  • Frukost. Intentioner – reflektionsövning.
  • Förmiddag: Outdoorupplevelse 1, Vandring i fjällmiljö ca 14 km. Reflektionsövningar. (Cecilia)
  • Lunch: Vällagad mat hemma
  • Eftermiddag: Free Power. Träningspass i lugnt tempo, ger kraft och fyller dig med energi. (Erika)
  • Kväll: Bastu och hemmamys, 3 rätters middag lagas tillsammans, dessert intas om vädret tillåter vid Fröå tjärn runt bonfire!

3/10 Lördag

  • Sovmorgon och frukost, transport till turridning.
  • Förmiddag: Outdoorupplevelse 2: Turridning Islandshästar, 2,5 h på baksidan av Åreskutan. 
  • Lunch: Runt lägerelden, alt hemma beroende på väder
  • Eftermiddag: Reflektionsvandring, 6 km. Träningspass 2 – Yinyoga 60 minuter, inomhus
  • Kväll: Bastu och hemmamys, 3 rätters middag lagas tillsammans

4/10 Söndag

  • Träningspass 3 – Mountain mobility. Nyfiket rörlighetspass med styrkeinslag. Cecilia
  • Frukost
  • Outdoorupplevelse, vandring vid vattenfall i höstflod, 10 km. Cecilia
  • Lunch: Vällagad lunch hemma
  • Eftermiddag: Bonfire. ReflektionActionplan. Valfritt att dela med sig av helgens reflektioner runt en lägereld. Guidning till en individuell actionplan. Cecilia
  • 15.00 Avslutning; gemensam samling, hjälp med transport till Åre station.
  • Kväll: Hemresa – hjälp med transport till Åre Station för nattåg hem!

Det bästa med helgen? Sammantaget hur välordnat det var. Energin, upplevelsen, träningsglädjen, vacker miljö, god mat, fantastisk grupp… hela känslan! Bättre än vilken spa-dag som helst. Du är otroligt lyhörd och kompetent som tränare!

Ledare på Outdoor boost fjällretreat + islandshäst 2-4/10:

CECILIA KALLA:

Ursprungligen från Tornedalen i norra, norra Sverige. Sjukgymnast/fysioterapeut, personlig tränare och instruktör till yrket. Tränar hellre hjärta än biceps. Trivs bättre i friluftsbyxor än jeans. Väljer ute före inne, nästan alla dagar i veckan. Flyttade från stad till åre för att ha natur och fjäll som bakgård. Cecilia leder dig med en blandning av koncentrerad energi och ett norrländskt lugn, oftast med ett leende på läpparna! Cecilia delar gärna med sig av sin stora kunskap om hur vi får kroppen att må som bäst!

ERIKA MIKAELSSON:

Fjällvanan har utvecklats sedan hon för 12 år sedan flyttade från rivieran i Piteå till fjällen i Jämtland. Här arbetar Erika utifrån sin utbildning i psykologi och mental träning med att vägleda människor. På SATS instruerar hon i box, dans och crosstraining, samt är utbildad Free power instruktör. Hon gillar skiftningarna i livet. Kontrasterna mellan kraft och stillhet. Älskar att bada kallt, men också att basta varmt. Vill att fler ska få njuta av vidderna från en fjälltopp och känna lugnet om livet stormar. Med ett ödmjukt lugn kommer Erika guida dig i att finna styrkan inom dig.

Sofia Bursjöö: (coachar mountain mobility söndag morgon, samt projektleder helgen)

Kanske känner du redan mig, för det är ju här på min webb du är! Personlig tränare och löpcoach, outdoorfantast sedan evigheter. Bor ju i Åre och  arrangerar hållbara träningsresor hit till mina drömmars by. Jag brinner för att ge vidare en känsla av att vara kompetent i sin kropp, våga flytta gränser och att upplevelselängtan är mäktigare och ger mer glädje än prestationspress. Glad, passionerad, engagerad! Jag håller i det administrativa och ett rörlighetspass med styrkeinslag denna helg!

Pris:

4995 kr, inklusive all träning och guidning, turridning 2,5 h, helpension tre dagar, två nätter, 3-rättersmiddagar, all dryck (även vin till middag), all transfer inne i Åre och inte minst den lyxiga känslan att vara liten grupp om max 12 personer. Fakturering sker i augusti/september med betalning i slutet på september.

Ankomst torsdag – tillägg 350 kr

Anmälan: Fullt, välkommen åter!

Boendet:

Du bor i fint och med hög standard i skilodge på fjällsidan i Sadeln, Åre. Huset har 3 vardagsrum, 1 stort kök, 4 duschar, 3 toaletter. Sovrum: 3 sovrum med dubbelsäng, 1 sovrum med 2 enkelsängar ett sovrum med dubbla våningssängar, plus ett litet loft där en person kan sova om den vill, dock ej medräknat i antal bäddar. 

Utrustning och väderlek:

Oktober i Åre kan vara helt snöfritt och fin höst, eller lite snö på marken.  Är hösten lite sen kan löven fortfarande hänga fina och gula på träden!

Obligatorisk utrustning: Ryggsäck, Skaljacka/vindjacka/täckjacka som tål vind och nederbörd, värmeplagg typ fleecetröja/ulltröja/stickad tröja. Regnbyxor/vandringsbyxor/skalbyxor (någon typ av ”överdragsbyxa helt enkelt!), thermos för ca 1 l dryck, matlåda + bestick, kåsa. Kängor / Outdoorskor att vandra och rida i, gärna med lite klack, varma sockor, vantar, mössa. Ridhjälm finns att låna vid turridningen! Utöver detta skickas exempel på packlista/bra att ha inför helgen. I Åre finns ett uthyrningsföretag som hyr ut utrustning man saknar och jag delar med mig av rabatt hos min partner Outnorth. Obs, inget superspecial behövs – låt inte utrustningen bli ett hinder, det mesta kan lösas/lånas/hyras/köpas begagnat!

CORONA:

Verksamheten bedrivs i Åre. Vi håller öppet och följer rekommendation om avstånd och liten grupp, rör oss inte inne i byn eller i affärer. Vi praktiserar inga övningar där deltagare rör varandra och håller avstånd så länge pandemin pågår, samt spenderar största delen av tiden utomhus. Vi uppmanar att läsa bokningsvillkoren och att ha en heltäckande försäkring, om oförutsedd händelse gör att du inte kan delta som planerat.

LÄNK TILL BOKNINGSVILLKOR!

Resa till Outdoor Boost:

Från Sthlm:

Dagtåg (anländer runt 14.45, 17.45 eller 22) eller nattåg från sthlm, torsdag 1 oktober kl 21:12 – Vakna i Åre strax efter 08. Eftermiddagståg från Åre, 18 oktober kl 15.50

Från Göteborg:

Tåg trafikerar sträckan Göteborg – Åre på samma sätt som från Sthlm!

Resa med bil: Parkeringsplats finns vid boendet!

 

 

 

Magiska träningshelger!
Klicka nedan för att se vilka bokningsbara träningshelger & events som finns just nu!