Har ni tänkt på en grej? Många webbutiker använder samma modeller jämt. Det må väl vara hänt att de förekommer ofta, de finns antagligen i bolaget någonstans, och det såklart gå fort när alla tusentals varor ska visas upp. Men att modellen också står i samma pose, med samma leende (om man ser ansiktet), det blir tröttsamt till slut.
Samma modell ja. Vad tycker vi om det egentligen? Visar det verkligen kläderna och maximerar antalet köp, när det är samma modell i samma storlek som visar alla kläder. Det vore spännande att se vad som hände med försäljningen om samma plagg visades upp i flera storlekar. Sånt funderar jag på, som jobbar med nätet, marknadsföring och försäljning men inte alls med kläder. Förutom när jag är träningsbloggare. Då jobbar jag med kläder när jag hårdtestar plagg för varumärken jag arbetar med förstås!
Det är något med modellen hos Andmotion som får mig att bli lite nervös. Visst drar hon upp axlarna några millimeter mer än vad som känns som normalläge? Jag tror det är det som gör det. Värt att notera är att Sportamores modell säljer med max neddragen dragkedja. Både jackorna jag bär har storlek medium på mig. Det är också en grej som är intressant att veta – tycker jag.
Reyna Jacket från Marmot finns just nu 20 % nedsatt hos Andmotion, trots att det är en nyhet. Jag köpte jackan i vintras, som ett provex och har haft den massor. Det är liksom den jackan jag grabbat tag i när jag har åkt och handlat, gått en promenad, cyklat till affären. Softshell som är följsamt med kroppen, men med windstopper som håller varmt. Jag kommer använda den som vårskidjacka också tror jag! Craft Elite wind jersey är en bra julklapp, då och då på kampanj, jag tipsar om att kika in hos sportamore på kvällstid, då sänker de ofta priserna.