Välkommen till din nya favoritblogg!
Instagram Feed Instagram Feed Instagram Feed Instagram Feed Instagram Feed Instagram Feed

Träningsmotivation efter sjukdom

Träningsmotivation när en är sjuk, hur löser en det på bästa sätt? Kan träningsmotivation skapas eller måste den komma av sig själv? Jag vill med bestämdhet hävda att motivation är något som kommer av vana, av att ha något att relatera till och att den därför absolut kan skapas. Jag skapar just nu träningsmotivation i massor genom att reflektera, och jag passar på medan jag var sjuk.

Jag har haft feber i helgen och dragits med rosslig hals men är piggare nu. När jag och stora E legat i soffan och plöjt Netflix barnutbud har jag passat på att fundera över motivationshöjare. Jag kom fram till tre grejer som alltid höjer min träningsmotivation.

familjedagibacken-5

1) Att se tillbaka. Minnen av tidigare prestationer, racereports, loppkänslor, träningspass som varit extra lyckade eller överraskande roliga, med bästa sällskapet eller i magiskt väder. Det kan vara att jag finner mig själv i toppenbra form i minnet och peppas av det – eller det rakt motsatta, att jag tänker vad jag kommit långt sedan dess. Testa!

2) Ordning i träningsgarderoben. Att hälla ut alla träningskläder en äger, vika fint och organisera, det tycker jag fungerar nästan lika bra som motivationsrådet att köpa nytt. Det är dessutom billigare! Jag har min träningsgarderob organiserad likt följande: En låda för linnen/ts-hirts/långärmade funktionstöjor, en låda för tights, en cykellåda där allt cykelrelaterat i kläd och tillbehörsväg finns, en träningsevent.se-låda där alla brandade kläder ligger, en underställslåda och sedan på galgar hänger alla olika slags jackor och västar. Inte rocket science, men jag är väldigt nöjd med min cykelspecifika låda. Tips!

sofiarunhappy-09148

3) Att se framåt. Skriv en bucketlist som får rymma allt du vill testa! På bucketlisten kan det rymmas både faktiska saker du ska genomföra men också känslor du vill känna! Ex ”skidåkning på Åreskutan i solsken och nysnö!” / Backintervallpass med Milla / Cykellångpass med go-fika i klunga / Ligga pustande på tartanbana efter tusenmetersintervaller.

Nu blev jag helt sanslöst träningssugen bara genom att pränta ner detta. Träningsmotivation är något vi skapar, den kommer inte flygande per automatik. Den kan komma av att vi faktiskt tränar och har flow ( det är inte automatik, det är ansträning och att skapa) eller genom mental och fysisk förberedelse.

Instagram Feed Instagram Feed Instagram Feed Instagram Feed Instagram Feed Instagram Feed
Magiska träningshelger!
Klicka nedan för att se vilka bokningsbara träningshelger & events som finns just nu!