Välkommen till din nya favoritblogg!

Sugen på Lidingölopp?

Hej kompisar! Senare ska jag berätta om hur jag kände mig glad, men slut som artist efter gårdagens 5-kilometerslopp. NU har ni chansen att skaffa er bra tävlings/lopperfarenhet, testa höstformen eller bara utmana er själva lite.

I samarbete med Pripps Sport Energy som är en av sponsorerna på Lidingöloppet tävlar jag ut två startplatser. Ni väljer själva om ni vill springa långa backiga härliga 30 km ( kanske startskottet i er klassiker?) eller 15 km.

För att tävla skriver ni en kommentar kring er löpning, om ni gillar pepp och träning kan ni också gå med i TEAMUppochhoppa på facebook. Jag väljer två vinnare den 5 september. Lycka till!

I grönska

Tävling sponsrad av Pripps Sport Energy

  1. Att springa är den träningsform jag gärna planerar in i min vardag, och mtb är också fantastiskt roligt. För att pusha mig själv till lite mer allsidig träning tänkte jag genomföra Halvklassikern. Lidingö15km skulle vara mitt första lopp (inom Halvklassikern) och en bra sporre att fortsätta till vidare utmaningar. Tack för en fantastiskt peppande blogg (och jag är förstås med i Facebook-gruppen – den kan rekommenderas!).

  2. Jag har älskat löpning sen den dagen jag fick för mig att börja springa för tre år sedan och sprang min första halvmara i våras och var så stolt och glad över min tid! Det kändes som jag flög på moln. Sen för några månader sedan tog det bara stopp. Ingen ork, ingen fart, ingen lust. Det kändes som att löpning var något onödigt ont. Jag har fortsatt ändå i lugn takt för jag vet att jag älskar löpningen och att kärleken kommer tillbaka någon gång. Jag skulle vilja springa Lidingöloppet för att bevisa för mig själv att jag kan och att jag har ork. För att börja älska löpningen igen.

  3. Träning, och i synnerhet löpning får mej att vara mitt bästa jag. Den känslan när du far fram över gräset vått av morgondagg, snöiga innerstadsvägar eller höa berg på dina egna ben, den är obeskrivbar och det gör att jag snörar på mej löpskorna för ännu en runda. Lidingöloppet har varit en okläckt dröm som jag nu hoppas blir sann!

  4. Min löpning kickar igång bra tankar i mitt huvud. Bra tankar om roliga grejer, bra tankar om tuffa sorger och utmaningar. Min löpning ger mig nya ideér. Det är grymt. Min löpning är svettig!

  5. Jag älskar Lidingöloppet!! Inte just där och då, men väl efteråt! Sprang förra året och kände mig rejält sliten efter målgång. Hade någon ringt mig dagen efter och frågat om jag skulle med på ett varv till, hade jag definitivt sagt JA!
    Jag gillar all form av löpning och det bästa är variationen. Att nöta 400-ingar på bana, att klocka sig själv på milen, att sicksacka sig fram i vild terräng, att dra till med ett långpass på 30 km, eller bara njuta av några km vid havet…. Det är variationen som gör det!
    Jag anmälde mig inte till LL i år då jag trodde att kroppen skulle vilja vila i september, icke!! Längtar ut till skogarna och naturen och springer mer än gärna 30 km om några veckor. LL är en kraftmätning och en bra utmaning!
    /Helena V

  6. Jag och löpningen har hängt ihop många år. Men först nu efter att jag fått mitt första barn har vi klickat ordentligt. Vi är i ett riktigt flow nu, löpningen och jag. I vintras sprang vi i snöstormar och mörker och satsade på ett tidigt vår lopp. För att testa och se var vi hade varandra. Och vi persade! Och sen blev det en och två tävlingar till. Pers igen! Och nu måste vi sikta lite längre fram. Hade bestämt mig för Lidingö men hann aldrig knipa en plats. Långt springer jag redan ofta och gärna men har aldrig tävlat på 30 km. Tror det skulle vara grymt kul och passa mig, som faktiskt älskar att nöta just backar!

    Tack för all pepp här, uppochhoppa!

  7. Mannen och jag har pratat om klassikern i flera år men när vi bodde i London var det inte möjligt och när vi flyttade hem var jag gravid. Mannen har inte fått göra det utan mig men nu tror jag han smyger igång utan mig då han anmält sig till Lidingö loppet. Skulle vilja överraska honom med att också starta!! Löpformen…finns inte haha men har sprungit 10km och vet att jag skulle fixa 30km om än långsamt!! Älskar att springa, speciellt på Lidingö och vill ju göra mitt bästa, alltid, men har börjat komma till insikt att ibland kan man inte göra sitt bästa utan att bara att göra är gott nog och oftast lika roligt och givande! Hellre dela upplevelsen med mannen än av prestige inte göra alls!! Så på det säger jag, Maria, dags att Uppochhoppa!!! 🙂

  8. Ett halvår har gått sedan min förlossning och det börjar äntligen lossna i löparspåret! Har de senaste månaderna successivt trappat upp hastighet och längd på mina löppass och som ett kvitto på detta fick jag ett nytt PB på milen på midnattsloppet i lördags -yey! Att springa 15km på Lidingö om en månad hade ju nu därför varit det perfekta träningsmålet!

  9. Åh, som jag letat efter en sådanhär chans! Under 2013 har jag lyckats med det för mig mycket härliga målet att klara en halvklassiker. Något jag är mycket stolt över! Tuffast var cyklingen och min gren är nog trots allt löpning…därför har jag funderat på att ge mig på längre sträckor, såsom Lidingö 30 km, men mitt velande och funderande har resulterat i att loppet är fullt. Försmädligt, men sant. Vore otroligt kul att vinna, och peppas i ett första steg att sätt upp nya mål för inte ännu färdigtänkta tankar inför 2014 års alla lopp och andra träningsglädjesstunder( undra om det finns ett sådant ord!!) /Nettan

  10. Jag har löpningen att tacka för mycket… För rensandet av en trött och överbelastad hjärna sena kvällar, för totala rus som varat i flera dagar, för en hjälp tillbaka till att känna igen mig själv efter att ha fått min son, för att känna mig stark och levande även när jag är som svagast. Det är jag och min löpning.

  11. Löpningen är mitt stora andningshål, min grej där jag verkligen blir ett med det jobbiga och ett med utmaningen. Där jag både tänker massor samtidigt som jag släpper tankarna. Frihetskänslan är fantastisk! Och tänk vad jag missade alla år jag trodde att jag inte kunde springa!! En av mina absolut bästa springupplevelser är Lidingö tjejlopp 2011 då jag trotsade nervositeten och hej, jag kan inte springa-tankar och sprang loppet. Galet lycklig efteråt! Förra året hade jag lunginflammation i åtta veckor och blev frisk precis innan lopphelgen och fick stå över. Just nu har jag det inte i mig att själv anmäla mig för jag får lite prestationsnervositet, men om jag vinner en startplats till Lidingö 15 km så måste jag anta den där utmaningen som jag vet att jag skulle anta med en stor portion nervositet på startlinjen men samtidigt skulle jag älska varje steg, varje backe och vara galet nöjd efteråt oberoende av sluttid.

  12. Sprang Lidingölopper 30k förra året men blev sur på mig tid. Backarna var jobbiga och jag hade underskattat banan. I år är jag inte anmäld men om jag vann skulle jag kanske kunna visa de där backarna var skåpet ska stå ändå!

  13. Överlåter tävlandet till andra läsare denna gång, eftersom jag vann förra året. I mitt blogginlägg (tillika tävlingsbidrag) om varför jag skulle vinna skrev jag bland annat:
    ”Kanske ligger Tjejklassikern en bit framåt i tiden, men i tankarna är jag redan där./…/ Jag behöver utmaningar, det vet jag vid detta laget. En startplats på Lidingöloppet skulle vara det som gör att jag kommer vidare. Tjejklassikern nästa! Vem är med mig?”

    Några dagar senare får jag alltså ett mail av dig, med besked att jag har vunnit en startplats i Lidingöloppet! Jag sprang, 15 km, och jag vann. Inte loppet, men väl över mig själv. Och, två av mina tjejkompisar nappade på min öppna inbjudan om att göra Tjejklassikern med mig. En månad efter Lidingöloppet bokade vi startplatser till Tjejvasan, Tjejvättern, Vansbro Tjejsim – och där och då började det roligaste träningsåret i mitt liv! Den 29 september i år står jag på startlinjen till Lidingöloppet 10 km, för att fullfölja det sista momentet i min Tjejklassiker. Och, allt började alltså den där kvällen, när jag knåpade ihop ett inlägg för att via uppochhoppa.se vinna en startplats på Lidingöloppet.

    Sofy – jag är dig evigt tacksam! Tävla på ni andra, det kan mycket väl bli Ert Livs Bästa Vinst! 🙂

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Magiska träningshelger!
Klicka nedan för att se vilka bokningsbara träningshelger & events som finns just nu!