Välkommen till din nya favoritblogg!

Träna i värme

När det kommer till att träna i värme kommer här några enkla knep. Förvisso går de ut på att undvika just värme vid träning, men det är mer behagligt så. Here goes:

1) Hitta träningsformerna som fungerar för dig i värme! Även om du normalt springer kanske sommarens varmaste dagar inte funkar för löpning för just dig? Testa att sätta dig på en cykel där fartvinden hjälper att svalka dig än mer, eller kanske vattenträning/simning blir din grej?

sommar15-08485

2) Fyll på med vatten! Att dricka mycket vid värme och träning det vet ni förstås att det är bra. Jag försöker vara noga med att inte bara tillföra vatten utan även salt. Resorb är något som det går åt mycket av hemma hos oss vid träning under varma dagar. Det är vätskeersättning i tablettform som löses i vatten och som finns på apotek. Ett salt nyttigt tips är Edamamebönor med flingsalt som tilltugg/snacks!

3) Justera tiden! Träna i värme är jobbigt, träna därför när det inte är fullt så varmt. Gryning eller sen kväll. Ljusa svenska sommarnätter kan absolut förgyllas med träning, säger hon som var färdig med sitt pass 21.30 igår.

träna i värme

4) Klä dig anpassat! Kasta av t-shirt eller linne och träna i sportbh, hela crossfitcommunityn gör det redan, därför kan du med.  Mina favoritshorts för varma dagar heter Play up shorts och kommer från Under armour. Matcha kanske med Sportbh i somrig pastell från Reebok och du har allt du behöver.

5) När inget anat fungerar: Gå in i kylan! Ofta är träningscenter och gym luftkonditionerade med AC. Kan vara bra om du exempelvis måste träna lunchtid och det är stekhett ute.

Magiska träningshelger!
Klicka nedan för att se vilka bokningsbara träningshelger & events som finns just nu!