Välkommen till din nya favoritblogg!
Instagram Feed Instagram Feed Instagram Feed Instagram Feed Instagram Feed Instagram Feed

Träningstyper vi känner, del 2

Dans-Diana har en förmåga att alltid se sådär cool ut. I linne som glider ner lite över axeln, färgglad sportbh och löst sittande byxor – såklart med ena byxbenet lite uppdraget mot knävecket, rockar hon alla koreografier. Diana lever för sin dans, som hon sysslat länge med nu. Ibland kör hon ett pass body pump, för det är ju bra med lite styrketräning. Det är Diana som ler och blinkar mot dig, slänger med håret och visar hur kul det är med dans, om du hamnat på en klass och inte riktigt vet vart du ska göra av armar och ben. Kom igen katten – det svänger ju! Favoritklass: Sh’bam Idol: Åsa Fornander Favoritplagg: Lösa långa linnen med brottarrygg. I neonfärg.

Tränings-Tove. TräningsTove gillar träning. Nästan all träning, och har därför snart mer träningskläder än civila outfits. Linnet måste ha ett par Nike free i matchande kulör. Inga konstigheter.TräningsTove älskar att omge sig med andra träningstokar, och gör det på instagram, blogg och facebook. Där finns andra som verkligen förstår henne. Vadå gå och fika? Vi kan väl ta en springtur ihop?! Ser fram emot: Sin bokade resa till Playitas . Äter: Healthy protein power peanutbutter bars. Hembakade, såklart, på recept från amerikanskt instagramkonto. Favoritdrogen heter endorfiner, och hon dricker sällan alkohol, det har liksom bara blivit så. Husgud: Jillian (queen of fucking everything) Michaels.

Löpar-Lena har, till skillnad från tränings-Tove, inte 25 par löparskor. Nej. Hon har tre. Mellan dessa växlar hon, och byter till ny sko av samma modell (ofta Asics) när hon upplever att de är slut. Varför krångla, hon har hittat sin grej. Lena är en seg jäkel, springer marathon och henne myspass är runt 15 kilometer, snabbdistanspassen springs kanske lite för sällan, men Lena förlåter sig själv för det. Löpning är njutning för Lena.  På jobbet bär Lena kavaj, jobbar ofta med HR frågor. Håret är klippt i en kort fräsch frisyr som passar perfekt för just löpning. Ett av Lenas största problem är hur alla roliga löparläger i fjällmiljö, lidingölopp, tjejmilar, halvmaror och stadslopp krockar i kalendern. Favoritresmål: Löparläger i Italien. Drömtävling: New York Marathon

Triathlon-Thomas ingår i bolagets ledningsgrupp. Han har pengar, och han spenderar dem på att bli så bra han kan i sin nya favoritsport triathlon. Kompression is the shit, 2XU och idel funktionsplagg i blått och svart utgör Thomas träningsgarderob. Cykelgruppen med VD:ar, styrelsefolk och försäljningschefer har han hittat via Linkedin. Idol: Jonas Colting. Läser: Runners world. Favoritbutik: Specialized.

LCHF-Lotta. Äntligen har Lotta hittat sin grej. Efter år av bantning, kurer och dieter äter Lotta nu LCHF. För det är absolut en livsstil, inte en diet, det slår Lotta fast. Eftersom det är lite jobbigt med folk som ifrågasätter om det är vettigt med cremefraiche 32% till frukost har Lotta teamat upp på LCHF-forum. Där kan hon djupdyka i Kostdoktorns  tankegångar (all makt åt Kostdoktorn, vår befriare!), utbyta baconrecept och bygga muren mot kolhydratätande samhället ifred. Mandelmjöl, kokosfett, grädde och frukt – klart det går att baka födelsedagstårta. Och det bästa, det är att om man äter LCHF, då behöver man minsann inte träna… Så praktiskt, lite promenader, det är skönare än att bli rödmosig och svettig. Vikten? Ja, den är ju ganska stabil nu, men några kilon har hon faktiskt tappat. Det har hon. Man blir ju så mätt på LCHF!

Gym-Gabriel har ända sedan han var femton hängt på gymet. I gråa mjukisbrallor och linne pumpar han discomusklerna medelst grymtning och grimscher. Varje pass avslutas med 30 minuters promenad på löpbandet i rask takt, då han sveper sin shake och bläddrar i Body. Gabriel delar in året i två delar, bulk och deff, har fyra sorters proteinpulver hemma och sneglar uppskattande på Styrketränings-Sofie*. Gabriel har koll på sina personbästan, en kunskapsbank byggd från tidningar och nätforum men inte en helt klar plan över vart hans träning ska ta honom. Men va fan. Det är kul att träffa grabbarna på gymet och känna sig stark. Kanske ska han börja springa eller köra crossfit. Då kan man ju vara med i Gladiatorerna!

Hälso-Hanna. Hanna tränar, det gör hon, men det är väl liksom inte så mycket med det. Det borde alla som bryr sig om sin hälsa göra. Hanna är utbildad hälsopedagog, men får bara vara det ungefär 25% av sin arbetstid. Resten av tiden jobbar hon med administration och känner sig missförstådd. Hanna älskar smoothies, äter gärna soppa  och kan fördriva lång tid i matbutker. Hemma lagar hon envist hälsorätter och blir sårad när barnen ratar morotsstavar och ber om ketchup. Skönt då att ge sig ut och springa en sväng. När Hälso-Hanna reser till Stockholm kan hon göra av med en mindre förmögenhet på systrarna Voltaires butik i pub, och favoritklädmärket Röhnisch.

Konditions-Krille: Krille springer och cyklar mountainbike. Farsan lärde honom att orientera som liten, vilket har han nytta av nu, när han springer fjällopp och multisportar på fritiden. Krille kände sig ett tag lite ensam, men har via Addnatures blogg och gemensamma mountainbikepass via cykelbutiken på hörnet hittat roliga kompisar att hänga med. Krille trivs i flipflops, långa shorts och Houdini hoodie, när han inte tränar eller tävlar. Han är ödmjuk med sina strapatser, det är ju ingenting mot grabbarna i Thule Adventure team, hans idoler. Äter: Mat, vaken mer eller mindre. Favoritplats: En stig på ett fjäll. Igenkänningsplagg: Buff och tunn löparjacka.

TRÄNINGSTYPER2 träningstyper3

*Mer om Styrketrnings-Sofie och andra träningstyper i del 1.

Instagram Feed Instagram Feed Instagram Feed Instagram Feed Instagram Feed Instagram Feed
Magiska träningshelger!
Klicka nedan för att se vilka bokningsbara träningshelger & events som finns just nu!