Välkommen till din nya favoritblogg!
Instagram Feed Instagram Feed Instagram Feed Instagram Feed Instagram Feed Instagram Feed

Vad gör din morgon?

Att starta dagen på ett sätt som stärker och skapar en positiv känsla är något som många ofta pratar om. Det är affirmationer, citronvatten och smoothiebowls med sju sorters topping. Som om tid inte är en fråga (…allt är ju prioritering…. (eh?)).

Lever man småbarnsliv är det här med att vakna med ett leende både lätt och svårt. Verkligheten kan vara lite mer ”vakna av en armbåge eller ett illtjut och fullt slagsmål om tv-kontrollen i vardagsrummet”. Sedan följer frukost som ska fram, ätas och tas bort, kläder som ska tas på och viktiga grejer som ska med. Sju sorters topping har inte min prioritet på vardagsmorgonen. Däremot: Alla ska komma i tid och vara hela och rena och man vill ju (helst) ha lugnt och glatt humör! Ge alla en fin start helt enkelt.

lyxfrukost

Vad gör din morgon?

Har du hittat någon fantastisk morgonrutin som verkligen ger dig mycket värde? Det kan vara en pryl, en strategi, ett tankesätt, en förberedande grej, en frukost eller vad som! Jag är nyfiken på hur du – oavsett eventuella barns ålder – får till en härlig morgon! Det kan också vara hur du räddar arbetsdagen och tillför ny energi mellan jobb och hemmafrukost.  Berätta, så får vi en fin lista att hämta kraft i när höstvaradagen och ett tufft parlamentariskt läge tar vid! 

Jag har dessa (nya) morgonstrategier:

  1. (Somna) och vakna utan mobilen i sovrummet. Jag hör alarmet när den ligger utanför dörren och då hinner jag vakna i sängen, känna att JAG ÄR JAG och vi är vi innan jag tar in omvärlden. En slags värderingsgrej jag förtydligat för mig själv. Family first. Det skapar lugn och ro att hålla omvärlden på avstånd en stund.
  2. MINDSET & HUMOR. Jag försöker införa mer skratt och tokerier, för det är ett bätre sätt att få med mig mina barn när jag har ansvaret att vi alla ska iväg. Här ska också sägas att förut hade jag alla veckans morgnar med fullt ansvar, nu kommer jag ha två. Att ha ett mindset av att den här tiden just nu är värdefull känns bra.
  3. Träning eller utevistelse före jobb. Jag håller numera benhårt på att jag först ska ge mig själv någon form av rörelse innan jag startar min arbetsdag. Det är inte alla dagar ett långt träningspass utan kan också vara en kort rask promenad för att göra skillnad från frukostbord till arbetsbord (som ju för mig är samma bord i samma rum). Att hacket mellan morgon och jobb inte bara består av att skjutsa och lämna, utan också är Sofia-tid. 

 

Instagram Feed Instagram Feed Instagram Feed Instagram Feed Instagram Feed Instagram Feed
Magiska träningshelger!
Klicka nedan för att se vilka bokningsbara träningshelger & events som finns just nu!