Välkommen till din nya favoritblogg!

Rygglyft

Jag såg på Gladiatorerna i fredags. Något jag skulle vilja vara stark i, det är att lyfta min egen kropp. Prinsen har någon slags bild av att jag är stark, men han blir lika förvånad varje gång jag inte lyckas lyfta mig själv. Va liksom? Om jag skulle anlita en PT så skulle en av mina kravspecar vara att vi skulle göra mig stark i att lyfta egen kroppsvikt. Jag gissar att det också är en del teknik, men helt klart hjälper råstyrka till. Som jag inte har. Svag rygg har jag, men i linnet från Drop of Mindfulness ser den ändå hyfsat stark ut tycker jag. Konstigt det där.

drop of mindfulness

dom3

Om jag är nöjd med rubriken? Mycket. Roar man inte andra får man roa sig själv.

  1. Håller med! Att lyfta sin egen kroppsvikt tycker jag är äkta styrka!!
    Armhävningar är en självklarhet, chins är en utmaning/ett mål.
    Det svåra med att bli bra på chins är att ha någonstans att träna på dem…..
    En vältränad rygg är inte bara bra att ha, det är snyggt också!
    /Helena

  2. Och med lyfta egen kroppsvikt menar du att göra chins?
    Eller missförstod jag?
    Anyhow! Jag anser mig vara rätt stark men chins går så där (betydilgt säkrare i pullups) och jag tror faktiskt att det handlar sjkut mycket om teknik! Samma med bänkpress. marklyft. knäböj! Så det är så grymt att få hjälp av någon med tekniken- sen får man bidra med eget tålamod och envishet =) och det vet jag att du har!

    1. Chins, Pullups, armgång, sån där armcykelgrej som grabbarna gör i gladiatorerna, you name it. Bilden råkade bli på ryggen, och ryggen är också det jag är svagast i. jag ska fightas lite med det här tror jag. Atletisk styrka är det coolaste jag vet!

  3. Hey, ja den ser ikke slap ud, men stærk !
    Hvor mange gange pr uge træner du ? Er det motion kombineret med kost som har fået dig i så fin en shape? åhh hvor ville jeg gerne have en veltrimmet mave, tonet arme og stærke lår.
    Jeg arbejder på det med armene, mave og benene men synes ik det går hurtigt nok med at kunne se resultater.
    Jeg løfter 5 kg vægte (til at starte med), laver øvelser i squath & lunges med 1,5 kg vægte (hvor jeg når jeg er oppe løfter vægtene over hovedet) og laver cardio (3*2 min ind i mellem), samt masser af mavebøjninger.
    Har gjort det i 2 uger, men ser ik rigtig nok forandring.
    Gør jeg det helt forkert? Jeg forsøger at spise sundt og ikke for meget, men har for stor en ”muffin” og mit underliv er der hvor jeg synes jeg ”buler” mest ud.
    Fif ?
    Super blog !! Kram Miranda

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Magiska träningshelger!
Klicka nedan för att se vilka bokningsbara träningshelger & events som finns just nu!